شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 11 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ ، ساعت ۰۹:۱۹:۱۲

مدیراکتشاف شرکت ملی نفت ایران:
ضریب موفقیت اکتشاف ایران در برنامه پنجم به ٦٨ درصد رسید

باشگاه خبری فراساحل: ضریب موفقیت ایران در حفاری چاه‌های اکتشافی به ٦٨ درصد رسید که سبب شد کشورمان نسبت به دیگر کشورها از ضریب موفقیت بالاتری برخوردار باشد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، هرمز قلاوند، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ضریب موفقیت حفاری در چاه‌های آمریکا را برمبنای اطلاعات سایت‌های اینترنتی، حدود ٤٥ درصد اعلام کرد و گفت: ما اکتشاف‌های هیدروکربوری را در آمریکا و ایران با برنامه‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم مقایسه کرده‌ایم. وی ضریب موفقیت اکتشاف را دربرنامه دوم ایران  ٥٧ درصد و آمریکا را ٣٤ درصد اعلام کرد و گفت: در برنامه سوم ضریب موفقیت اکتشاف ایران ٧٩ درصد و آمریکا ٤٧ درصد و در برنامه چهارم ایران ٧٧ درصد و آمریکا ٦٢ درصد بود.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه آماری از ضریب موفقیت حفاری در چاه‌های اکتشافی آمریکا در طول برنامه پنجم نداریم، افزود: با این حال ایران رقم ٦٨ درصد را در این بخش کسب کرده است که نسبت به دیگر کشورهای جهان در این مقوله از ضریب موفقیت بالاتری برخوردار است. قلاوند افزود: در اوایل سال، برنامه‌ها و فعالیت‌های اکتشافی کشور برای سال‌های باقیمانده برنامه پنجم توسعه توسط شورای عالی اکتشاف این مدیریت مورد بازنگری قرار گرفت و در جلسه هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران مطرح و تقدیم وزیر نفت شد. مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: همچنین پیش‌نویس فعالیت‌های اکتشافی کشور برای برنامه ششم توسعه نیز پس از برگزاری جلسه‌های کارشناسی و تایید شورای عالی اکتشاف در دو گزینه در شرایط تثبیت تحریم‌ها و در صورت برداشتن تحریم‌ها، تدوین شد و برای بررسی و طرح در جلسه هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران، در اویل دی ماه، به مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی تقدیم شد.



  کد خبر : 616
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :